در حال بارگذاری ...
به کارگردانی امید ابراهیمی

نمایش  «هبوط» آماده بازبینی شد

نمایش «هبوط» به نویسندگی امیرحسین صیدآبادی و کارگردانی امید ابراهیمی پس از گذراندن مراحل تمرین آماده بازبینی جهت صدور پروانه نمایش از سوی شورای نظارت و ارزشیابی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، نمایش «هبوط» به نویسندگی امیرحسین صیدآبادی و کارگردانی امید ابراهیمی، تولید شده در گروه تئاتر آوار و آموزشگاه هنرهای نمایشی کیهان، پس از گذراندن مراحل تمرین آماده بازبینی جهت صدور پروانه نمایش از سوی شورای نظارت و ارزشیابی شد. در ادامه توضیحات ابراهیمی در خصوص این نمایش را می‌خوانید.

'ایده و نگارش اولیه  «هبوط» از فروردین ۹۹ آغاز شد و تا بازنویسی نهایی یک سال طول کشید و در این مدت بارها نمایشنامه دستخوش تغییرات کلی و جزئی شد که در نهایت
در فروردین 1400 متن به ورژن نهایی خودش رسید. البته در همان ماه‌های اول سال 99  تمرینات  «هبوط» با تیم بازیگری که دعوت کردیم شروع شد و همزمان نمایشنامه بازنویسی میشد اما بخاطر تعطیلی های کرونایی تمرینات دچار وقفه های اجباری میشد و در این فواصل بعضی از بازیگران را از دست میدادیم و مجبور به تعویض بازیگرها می‌شدیم. بالاخره در اسفند ۹۹ به تیم نهایی رسیدیم و تمرینات با تیم جدید آغاز شد.
درحال حاضر کار آماده بازبینی جهت دریافت پروانه نمایش میباشد و آمادگی داریم که پس از آن با اجرای عمومی در شهر گرگان ارائه اثر را به مخاطبین عزیز آغاز کنیم. جشنواره های مختلفی را برای ارائه رصد کرده ایم و امیدواریم با کسب افتخار برای استانمان باعث خرسندی همشهریان و هم استانی هایمان شویم.
مهدی صمدی، امید ابراهیمی، ابوالفضل مقصودلوراد، شهریار مکاری، محدثه شیرعلی، مهدیه محمدی، نازنین شهسواری و علی اصغر کیانی بازیگران این اثر نمایشی می‌باشند.
خوشحالم که در «هبوط» از بازیگران آماده و با تجربه استان بهره برده ام و در کنار هم از شرایط خیلی سختی عبور کردیم. زنده کردن امید برای تمرین و اجرای نمایش در این روزها کار بسیار سختی شده  اما خداروشکر میکنم که عوامل و بازیگران این اثر با همدلی و همبستگی در اوج محدودیت های کرونایی با رعایت پروتکل ها تمرین کردند و اجازه ندادند چراغ تئاتر در این شهر و استان خاموش شود.
باشد که متولیان فرهنگی و هنری استان خصوصا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری گرگان باماهمکاری لازم را داشته باشند و حمایتهایشان را از ما دریغ نفرمایند تا ما هم بتوانیم با به کار گرفتن همه توانمان برای جلب اعتماد مردم تلاش کنیم و جانی دوباره به تن خسته و نیمه جان تئاتر استانمان دمیده شود و سالن های نمایش دوباره شاهد حضور مخاطبین فهیم گلستان باشند.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران